3 timmars sömn

Ja så hade jag det inatt! Vart inte många timmar sömn alls. Hon var vaken sent och helt plötsligt börjar jag må så jäkla illa. Kunde inte ligga ner, fick sura uppstötningar hela tiden.. Så jag somnade väl runt 05.00 imorse och klev upp 08.00 för då hade en mindre glad tjej vaknat! Hennes utslag var värre idag, hade börjat komma på benen med och nu stod dom ut dessutom. Igår kände man dom inte utan bara såg..
Vi bokade tid på Hälsocentralen så vi har varit där nu. Fick förklara lite vad hon åt osv men vi kom fram till att det måste ha varit flytande alvedon hon reagerar på. För någon ny mat eller dryck har jag inte börjat med..

Det kan finnas något annat ämne i flytande än vad det gör i supparna så det får bli suppar som gäller i fortsättningen. Tycker dock att flytande fungerar mycket bättre men det är ju helt uteslutet. Nu får vi hoppas att hon slutar klia sig och att det lägger sig för FY hur hon såg ut :( Min lilla tösa! Hon fick dricka cortison så det är bara hålla tummarna på att det fungerade. Hon kliar sig to.m när hon sover så det är inte konstigt om hon är så ledsen, fy vad det måste vara jobbigt att ha en sån klåda över hela kroppen..

Hon har det inte lätt nu hon inte! Först närmare 40 graders feber och så tänderna på det och nu detta!! Konstigt nog har varken jag eller Kim någon allergi eller överkänslighet. Och ingen i våran släkt heller, vad vi vet om. Eller jo, mamma är ju överkänsligt mot någon medicin men vet inte om det hör ihop på något sätt. Jaja, men så ligger det till.. Så får era barn klåda och röda prickar/utslag över hela kroppen efetr att ni ger flytande alvedon så vet ni ju vad det kan vara :)

Nu ligger hon och sover i alla fall, helt dötrött. Förhoppningsvis så är hon så trött för att det slutat klia och hon kan slappna av. Får se om hon sover i flera timmar nu. Hoppas inte så vi får lite tidig sömn ikväll :) Känner inte att det är någon idé att jag lägger mig och sover på dagarna mer för jag kan inte somna på kvällen. Oavsett om jag bara sover 1 timme.. Så lika bra att hålla sig vaken! :)


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback