Tidig kväll, tidig morgon

God morgon till er som nyss vaknat! :) Själv vart det morgon 5:30 här hemma. Men det var väntat då Novalie somnade sittandes i soffan 18:10 igår kväll. Hon hade varit vaken precis hela dagen, vi var ute från 11 till ja, runt 18 så vi hann precis in och sätta oss så somnade hon. Hade tänkt försöka hålla henne vaken till 19 åtminstone men det var ganska omöjligt, haha. Men hon har sovit hela natten vilket jag inte trodde så det var bra :)

Vi höll på och rensade på vår uteplats igår, så himla skitigt. Lite grejer som ska kastas nu bara så blir det rent och fint sen :) Fattas lite hyllor & blommor på väggarna och sen ska vi göra om i rabatten och sätta nya frön där :) Kim rev även upp hela gräsmattan igår, den var ju så ojämn och ful efter att Egon har varit där och grävt! Men nu ska vi har dit lite ny och fräsch jord och gräsfrön så vi får en fin gräsmatta till sommaren. Förhoppningsvis kan vi få han att ge f*n i rabatten och gräsmattan då :P Men det ska väl inte vara några problem..
Sen var vi hem till mamma en sväng och firade bror som fyllde 28 år :) Tårta och gofika bjöds det på. Och Neo, min brorson, cyklade utan stödhjul och han var så himla duktig. Det gick jätte bra och han ramlade omkull endast 2-3 gånger bara så jag vart riktigt stolt över mitt stora hjärta ♥

Jag har nu varit sjuk i ca 2,5 vecka. SUCK! Hostan ger inte med sig heller. Men jag var hos läkaren i tisdags och fick Mollipect utskrivet, det hjälper väl ytterst lite men jag kan fortfarande hosta ihjäl mig så fort jag rör mig och på nätterna så jag har inte fått en hel natts sömn på väldigt länge nu.. Börjar bli sjukt drygt kan jag säga. :( Men men, bara att gilla läget och hoppas att det ger med sig snart annars blir jag tokig!

Novalie har blivit lite täppt i näsan men jag hoppas det stannar där så hon får vara frisk ett tag :) Hon är ju sjuk så ofta och hinner inte vara frisk lång tid mellan gångerna men det är ju så det första året på dagis så det borde vända snart tycker jag :) Och snart är det ju sommar, hur skönt som helst. Kanske blir lite bättre då med!

Jag ska lämna Novis på dagis 13:15 och sedan bege mig hem och torka golven. Har precis dammsugit så jag skulle slippa det sen :) Och kl 16:20 tar jag bussen till jobbet och jobbar i några timmar. Hoppas att det är så pass varmt idag så man kan ställa upp dörren när man ska städa lite :) Det är väl skönast det!

Nej, nu ska vi mysa lite! Tänkte lägga henne vid 10 idag så vi hinner vila och sedan göra lunch innan det är dags för dagis :) Hoppas ni får en jätte fin dag och haft en bra Valborg!


Novalie dricker lite festis mellan varven ♥


Kim rensar bort den fula gräsmattan ♥


Jag vilar mig i värmen :) Vecka 29


Novalie äter mellis framför Pippi ♥


"Egge" har kurat ihop sig ordentligt på kudden ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback