Långa dagar

Åh herregud vilka långa dagar man jobbar nu men faktiskt så går dom ganska fort ändå. Det är ju 10 timmar om dagen fast 45 min lunch och 2st 15 min raster också. Men tyvärr är det väldigt dåligt med samtal, nu började ju allt igår så än hinner det väl hända saker. Men på 20 timmar har det ringt in 3 st sammanlagt. INTE OKEJ! Vad gör hela Sveriges befolkning? Vi har en lista på tiderna då reklamfilmerna går på tv4 så man sitter spänt och väntar efter varje filmsnutt :) Vi gör reklam på facebook också, haha. Men det hjälper ju inte! Men nu hoppas vi på mer samtal och att det rullar in lite pengar till dom små barnen :)

Ja, Novalie har ju fått krupp nu också. Det började med att hon torrhostade lite, vart hes men inget märkvärdigt. Men idag smällde det till så det låter som hon har världens astma anfall när hon andas. Kim fick hämta hem henne tidigare ifrån dagis. Han ringde 1177 för rådgivning och dom skickade han direkt till hälsocentralen. Hon fick andas in, vad jag antar är, luftrörsvidgande. Det vart även pencilin utskrivet, också luftrörsvidgande. Nu får vi bara hoppas att det hjälper! Hon har sovit som tusan på dagis, mellan 11-15 sov hon. Det är ju inte så konstigt heller när hon är vaken hela tiden på nätterna. Det gör ju ont att torr hosta så som hon gör så hon blir ju ledsen också :'( Man känner sig så himla maktlös. Önskar jag kunde ta över det så hon slapp! Men nu är det som det är..

Jag ska väl snart gå och lägga mig. Man vet ju inte om det blir så att man blir vaken inatt. Kim ska ju ta ansvaret över henne på nätterna nu när han vabbar och jag jobbar men det är ju inte säkert att jag kan sova för det! Man har ju det där kontrollbehovet, man vill vara med i allt som händer. Men det är ett måste att försöka sova när man jobbar så långa dagar..

Men med det sagt säger jag godnatt och önskar er en fortsatt bra vecka :)


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback