Barnmorskan

God kväll! Sitter just nu i soffan efter att ha fått lillan att somna. Hennes rutiner har blivit helt knas sedan hon vart sjuk, dom sover ju mer och jag kan inte riktigt tvinga henne att vara vaken när hon har feber osv. Så det har fått blivit som det blivit och det är ju ingenting som inte går att ändra tillbaka sedan :) Vi sov till 10:20 på förmiddagen idag eftersom hon varit vaken ett par timmar inatt, det var välbehövligt. Jag fick ringa och omboka tiden hos tandläkaren, dels för att jag är sjuk och dels för att jag var så äckligt trött så orkade knappt stå upp!
Som tur var kunde jag somna om efter att jag pratat med dom :)

Hade tid hos barnmorskan kl 12 som jag verkligen var tvungen att gå till! Skulle ha varit där förra veckan egentligen men vart ju inte så då jag dubbel bokat tandläkaren och barnmorskan då. Men i alla fall, vi åkte dit hela familjen och satt och snorade och hostade ;) Stackars Eva, haha! Men allt såg jätte bra ut, hjärtljuden ♥ var jätte bra och allt annat såg bra ut. Jag har dessutom gått ned i vikt vilket jag vart jätte glad över! Har bara gått upp 6 kg sammanlagt under graviditeten hittills och det känns jätte bra, ska försöka hålla fast vid det trots att man växer och samlar på sig vätska. Kanske kan jag fortsätta gå ned lite till för foglossning och allt blir mycket bättre ju mindre jag väger :)
Så det var bara ett positivt besök idag! :)

Och i skrivande stund är det full fart på bebben, det är nog mer liv i denna än vad det var i Novis. Herregud, hela jag gungar när h*n sätter igång :D Haha! Lite obehagligt ibland men så länge mina revben får vara ifred är jag glad. Kissblåsan är heller inte så kul att bli sparkad på :P Men äh, jag mår bra för övrigt och det är huvudsaken! Och bebis då självklart ;)

Ska väl försöka sova om en stund, men känner mig inte trött ännu! Imorgon blir det en myskväll hos mamma faktiskt, allihopa är sjuka så då kan vi samlas och vara sjuka ihop :D Kommer nog sova där också. Kim jobbar hela helgen så det kvittar ju, slipper man vara själv. Men hoppas ni sussar gott!

Puss ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback