Ett tag sedan..

Hej på er :) Nu var det längesedan jag skrev. Det har ju hänt lite sen sist :) Har varken haft tid, ork eller lust att blogga faktiskt.

Men här rullar vardagslivet på som vanligt, magen växer och bebis mår bra. Vi har varit på 2 st VUL (vet inte om jag berättade om den första gången) men jag fick ju ont i magen och bak i ryggen för ca 1 månad sedan. Då fick jag åka in på kvinnokliniken i Gävle och titta så allt var som det skulle. Det enda läkaren såg på VUL var att jag hade ett hålrum med vätska i.. Han kunde inte svara på vad det var så vi fick en tid en månad senare. Och den tiden var nu den 12e januari :) Vi fick se bebis igen, hjärtat slog på bra och h*n (han sa dock HAN) såg ut att må bra. H*n var redan livlig och låg inte still i en sekund så det var svårt att mäta bebis. Hålrummet var nästan helt borta så det var inget att oroa sig för, tack och lov. Man har ju gått och undrat länge vad detta har kunnat vara.. :) Nu längtar jag bara till det riktiga ultraljudet, då ska vi se vad vi har för krabat där inne. :D

Ja, och innan allt detta så var det ju bröllop också. Herregud vilken dag! Haha.. Vi satt ju igång redan 7 på morgonen och timmarna SPRANG verkligen iväg. Vi satt ju på Hudvårdskliniken och gjorde oss i ordning. Man blev lite stressad där emellanåt men allt gick som det skulle. Huvudsaken var ju att bruden skulle hinna bli klar :) Klockan 11 var det iväg till Järbo, vi åkte i någon sportbil dit. Fråga mig inte om märke men snygg var den! Haha. Där vart vi fotade och satt och väntade på att klockorna skulle börja ringa..

Fy attan vad nervös jag var. Jag var nog mer nervös än självaste brudparet, haha! Det vällde in folk i kyrkan och när klockorna började ringa så var det dags att gå ut i kyrkan. Jag kan säga att jag hade väldigt svårt att hålla mig från att börja gråta. Jag sneglade på Martin (bestman) och av blicken att dömma så antog jag att det inte fanns några servetter heller så var lika bra att knipa igen och försöka hålla sig. Haha, jag lyckades i alla fall ;)

Efter kyrkan samlades vi allihopa i festlokalen, väntade på brudparet som skulle anlända efter en liten tur i bilen :) Vi skålade med dom när dom kom, åt, lekte lekar och hade extremt trevligt!! :) Jag & Therese (den andra brudtärnan) skulle hålla ett litet tal. Jag klarade inte av det.. Stod där, började prata och tittade på bruden och hon som är en utav mina bästa vänner och ser hur tårarna börjar rinna på henne.. Då var det kört! VISSTE att jag skulle börja böla någon gång under kvällen ;) Therese fick ta över och läsa min del också, haha.

Vi åt super god mat & tårtan slog ju allt. Fy attan, den godaste tårtan jag någonsin ätit!
Nu har jag inte så jätte mycket egna bilder så har lånat i stort sett alla. Kim råkade få med sig min kamera hem efter kyrkan så fick inte nå bra kort med mobilen.. :( Och MARTINA, Kim "glömde" knäppa kort på Novalie. Jag får sätta på henne kläderna någon dag och knäppa så du får se hur hon såg ut ;) Haha! Själv hade man inte tid att knäppa kort då jag inte var hemma på morgonen och hade fullt upp med annat i kyrkan. Blir lite svårt att ta kort när man är brudtärna ;P

Men här får ni några bilder, lånade av Marina & några andra ifrån festen!



























då vi höll tal fick hon även denna present efteråt :)
ett kollage ifrån möhippan



vi kramas med den rörda bruden efter det lilla talet vi (therese) höll ;)


hehe, jag är känslosam ;) gravidhormoner


den super goda bröllopstårtan :D

och jag vill avsluta inlägget med att säga att jag är så otroligt stolt över min
barndomsvän som nu gift sig! nu är dom på deras otroliga bröllopsresa i Thailand.
jag hoppas dom njuter till 100 och har det så himla bra.
älskar dig gumman ♥



Postat av: Marina

Ååh gumman!

Blev helt rörd att detta inlägg :)

Den dagen var absolut en av mina bästa dagar i mitt liv! Ni gjorde alla ett bra jobb i kyrkan <3



Och jag älskar dig o längtar tills vi äntligen ses på söndag <3



Thailand va guuudomligt bra :D



Puss o kram fru Elletoft

2012-02-03 @ 10:01:04

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback