Sjukt barn

Jag är så himla trött idag. Det var minst sagt sent inatt.. Novalie låg och gnydde i sängen och sov oroligt hela kvällen. Gick in till henne och kände att hon var jätte varm! Hon fick ligga i vardagsrummet med mig & pappa medans vi tittade på film. Kim tog febern på henne och den visade 39 grader. Helt oförberedd var vi på det.. Idag är hon lite piggare men snorig. Men det är ju sånt här man får räkna med när dom börjat på dagis.. Ja, det finns inte så mycket annat att göra än att ge Alvedon och låta henne vila :)

Jag har inte hunnit berättat för er att jag har fått jobb! Eller ja, just nu är jag på "prov" i 10 timmar så jag får känna efter lite själv om jag trivs & sen får de som jobbar där redan känna efter vem jag är och så :) Jag gjorde min första dag igår, 3 timmar bara, med min fina vän Sandra som "coach" ;) Jag trivdes snabbt med dom som jobbar där och det kändes helt okej faktiskt. Det var ju väldigt mycket att ta in men det kommer gå fint när man lärt sig vad allt är och vart allt är :) Jag var där mellan 14-17 igår och idag blir det 15-18 och ännu en dag med fina Sandra. Mitt sista "prov pass" gör jag på onsdag (på min födelsedag) och då är det 4,5 timme tror jag och då får jag vara med på stängning fast då är jag med några andra. Men det känns jätte bra.. Och detta är på Daisy's (Sibylla) som ligger vid Resecentrum här i Sandviken. Jag har fortfarande inte fått något svar ifrån Vendator som jag varit på intervju hos, vet inte varför hon inte hört av sig. Detta på Daisy's är ju bara extra men förhoppningsvis får jag ta några pass så jag kommer in i det där jobbet. Men samtidigt känner jag att eftersom man jobbar extra så är det så ovisst vilka löner man kommer få. Därför skulle jag behöva ett till jobb (som att det är så lätt att få) och det är ju synd om jag får jobbet på Vendator, att det är heltid där. Kanske att man får göra upp att man jobbar där på heltid men de dagar Daisy's behöver mig så kan jag ta det passet. Dock blir det ju folk som fattas på Vendator då också så det kanske är en omöjlighet. Jag vet inte.. Men som sagt, har ju inte ens fått ett svar ifrån Hofors ännu så det ska man ju inte ta för givet. Verkar ju faktiskt som att jag inte fått det. :S

Nåja.. Så ja, min helg spenderas med jobb och det känns ju helt galet skönt att kunna säga så ens :) Har ju inte jobbat på, ja jag vet inte hur länge. Förhoppningsvis trivs dom andra tjejerna med mig också så jag får några goda ord till chefen. Men vi får se hur det blir, jag hoppas innerligt att dom känner sig okej med mig!

Nu blir det snart frukost. Sedan ska jag ta en dusch och posta paket och hämta ut vinster som vi vunnit på Bingolotto. (Tur jag slutar 18 idag, då hinner jag hem och spela;)

Postat av: Sofie

Ring vendator o hör om dom redan tillsatt tjänsten eller om det inte är klart än, det visar bara för dom att du är intresserad!

2011-09-04 @ 10:14:40
URL: http://melvin2005smamma.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback