God morgon


Åhh, jag kände mig ovanligt pigg imorse när jag vaknade. Trots att jag fick kliva upp 2 inatt och hämta in lillan till oss och då vart hon ju vaken en liten stund också. Men eftersom jag kände mig så pigg så tänkte jag att klockan måste ju vara minst 7. Och ja, då hade vi fått sovmorgon till kl 8 :) Fy vad härligt och välbehövligt! Dock så vart ju Kim sen till jobbet, det är högst ovanligt att vi får sova så länge så han brukar ju alltid bli väckt i tid av Novalie runt 7 snåret. Men nu får han börja ställa väckarklockan igen så han vet att han kommer upp i tid! :p

Hon var så pigg i sängen imorse så jag tänkte att det får bli dagis idag. Men så fort vi kom upp så ser jag ju att hon inte alls ser nå pigg ut. Snorar som en tok och ögonen ser riktigt hängiga ut :( Stackars!! Hon tycker det är så kul på dagis (och jag tycker det är så skönt med egentid) så det är ju tråkigt att hon missar dagar eftersom hon bara går där 3 dagar i veckan. Men vi får hoppas & hålla tummarna på att hon är piggare imorgon.

Igår fick hon vara hos sin mormor en timme medans jag och gubben var och handlade lite. När vi kom hem var det ju nästan sovdags för henne men vi hann städa lite först & Kim grillade god mat. Så igår vart det grillat, mumma! Det lär man passa på med nu medans vädret är någorlunda och inte för kallt! :) För snart är det slut på grillandet, står inte på förens snön kommer. Bläää. Det kan gärna få vara höst lääänge först, haha. Det som jag ser fram emot i vinter är att Novalie kommer kunna åka massa pulka. Och att Egon ska få dra henne, haha.

Jag vet inte om jag nämnt det men vi har ju beställt en videokamera nu. Hoppas, hoppas den kommer idag!! Vi köpte den på Ellos för en vecka sedan så den borde ju komma snart. Det blir bättre och roligare att filma med den än med våra telefoner jämt. Roligt!!

Och igår shoppade jag på Nelly också. Jag fick ju, som sagt, 2 st presentkort på 600,- i födelsedagspresent av mamma & min bror :) Jag fick lägga till ca 150,- själv eftersom man bara kunde utnyttja ett presentkort per köptillfälle. Men det vart en klänning & ett par skor. Hoppas man blir nöjd!! Förr kunde jag sitta på den sidan i evigheter och hitta massor jag ville ha. Nu vart det ju lite sämre med det men jag tror jag kommer bli jätte nöjd med dessa (se bild nedan)

Jaja, det var väl det. Hoppas ni får en jätte fin tisdag (här är det regn & rusk) så hörs vi.
Puss ♥
...ps. glöm inte att ni kan följa mig via bloglovin' genom att klicka på länken
på höger sida högst upp. ;) såg att det är många som läser bloggen numera så gör så! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback