2st jobb

Hej på er! Nu har jag varit dålig med uppdateringen igen, fy för det! Och jag kan ju bara säga att jag glömde min kamera i lördags så det vart endast ett par (skit) dåliga kort med kameran. Men jag får försöka lägga in dom och se om man ens ser något på dom, haha. Ni kanske sitter och väntar på kort också, vem vet!

Idag känner jag mig som en slappsäck. Jag är såå seg! Men inte så att jag kan sova heller. Så sov ingenting med Novalie nu när hon sussar. Och vaknar väl snart, antar jag. Hon vaknade ju igår kväll, som vanligt, och vart vaken till sent på natten. Det börjar bli gaaaanska påfrestande att hon inte sover en enda natt rakt igenom. Det slutar alltid med att vi får ta in henne till oss. Okej att det blir så nu när hon är förkyld men det är ju även så annars med. Vi köpte ju en ny säng åt henne för att hon skulle sova där :P Och sen är det alltid så att hon av någon anledning vaknar helt och hållet när jag ska gå in och natta om henne. Det går liksom inte! Jag kan lägga henne på kvällen men vaknar hon till så är det kört om jag går in och lägger mig bredvid. Hon klämmer dessutom sönder mina bröst, det börjar också bli jobbigt. Hon nyper så hårt att ibland får jag både rivmärken och blåmärken på brösten.. Och ni kan ju tänka er själv att ha en tuttlista till barn som ständigt har handen innanför tröjan. Mmmm, ganska jobbigt.

Jaja.. Och angående rubriken så har jag nog 2 jobb numera. Jag kommer få jobba sååå lite på Daisys (om man inte räknar med dom ggr någon ringer mig, om det ens händer) så jag måste ha ett till och det har jag fått. Jag väntar bara på att få veta när jag kommer att börja men förmodligen i Oktober. Jag har bara 18 timmar schemalagt på Daisys och det blir ju inte många kronor. Nu behöver jag verkligen tjäna pengar när min FP tar slut.. Men jag trivs jätte bra där! Det är ett härligt gäng och alla trivs jag med :) Det är ju väldigt mycket att lära sig och det kommer att ta tid.. Men en sak i taget, jag sätter för mycket press på mig själv och då blir det inte bra alls. Nu ska jag försöka göra som jag kommer ihåg och hoppas att det blir rätt, blir jag osäker så är det ju bara att fråga. Men nu frågar jag fast jag egentligen vet hur det ska vara :P Man ska inte vara så rädd för att göra fel.. Och det var skönt att få prata med mina kära vän Sandra idag, som jobbar och har jobbat där väldigt länge. Även hon som fixade in mig där :) Hon peppar bra hon! ♥


Jaja, nu ska jag göra annat. Ha en bra dag :)

Postat av: Anonym

Varför har du låtit henne klämma på dina tuttar från början?

2011-09-14 @ 18:10:49
Postat av: M

Men va spelar det för roll? Har väl inte någon med att göra? Speciellt inte någon som gömmer sig bakom datan och är anonym. Och ja, jag är också anonym men jag skriver inte negativa saker så nej det är inte samma sak din tönt.

2011-09-14 @ 20:27:44
Postat av: Anonym

Men man lär väl få undra? Var inget neg, det var en fråga din jävla tönt!

2011-09-15 @ 07:28:28
Postat av: A

Äh, "M" ingen fara :) Vissa förstår inte att alla barn har olika saker att trösta sig med.



Så som svar på din fråga; För att hon har gjort det sedan hon var bebis. Det är hennes trygghet och hennes sätt att söka tröst. Jag har försökt vänja av henne med det och använda snuttefilt men det går inte.

2011-09-15 @ 09:56:19
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja jag låter då iinte mitt barn klämma mig på pungen för det

2011-09-15 @ 11:16:24
Postat av: Anonym

Jag har aldrig hört något barn som sugit på pungen heller, men som ni kanske vet så ammas de flesta barn och det kan vara tryggheten länge efter det. Angelica; ingen ide att du skriver något alls, folk stör sig tydligen på allt numer;)

2011-09-15 @ 11:58:10
Postat av: Anonym

Justja jag har ju ingen pung knasboll ler :D förlåt

2011-09-15 @ 12:08:38
Postat av: Mamma

Herregud här ligger det på dagis nivå måste jag säga...

2011-09-15 @ 12:27:56
Postat av: M

Angelica: Grejen är att varje gång du skriver något som har med din dotter att göra så ska det jämt skrivas en massa negativa kommentarer, Och till dig som skriver anonymt (precis som jag själv gör) Kan man ta din fråga på något annat sätt en negativt? Hade du satt en smilegubbe efter frågan så hade den inte tagits negativt....men jaja, ditt svar på Angelicas svar säger ju det mesta, att du uppenbarligen inte har egna barn

2011-09-15 @ 20:58:54
Postat av: Anonym

Jag vet inte hur man gör smiles gubbar? smile

2011-09-15 @ 21:12:52
Postat av: A

Äh, bara onödigt att lägga energi på töntar som håller på sådär. Det är hur många barn som helst som använder mammas bröst som en tröst och trygghet. Inget konstigt eller onormalt alls! :) Bara att det börjar bli jobbigt efter 1 års tid.

2011-09-16 @ 19:15:29
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad har du fått för andra jobb ??

2011-09-17 @ 16:33:27
Postat av: Josephine

Haha! Jag hoppas att du inte tar åt dig av någonting folk skriver! Du är alltid den bästa personen i din dotters liv och du är den som vet hennes behov bäst! ;)

2011-09-18 @ 20:18:04
URL: http://josephinebreisch.blogspot.com/
Postat av: martina

haha jag känner igen det där med att klämma på brösten, fast jag inte har nån unge men en lillasyster.. ;P och nej såklart får hon inte klämma på mig men hon är duktig på att försöka haha

2011-09-22 @ 10:44:53
URL: http://supermarryo.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback