Snart sova

Ja, jag hade tänkt komma i säng tidigt ikväll igen eftersom jag känt mig så pigg idag. Men det vart inte kl 21 som igår så jag ska hoppa i säng snart :) Allt innan klockan tolv är ju bra, haha.

Idag har jag jobbat och likaså imorgon. Fått lite extra pass och det tackar man ju absolut inte nej till! :) Så imorgon blir det kvälls jobb och idag jobbade jag mellan 11-15.30. Det som är så skönt nere på grillen är att tiden går så fruktansvärt snabbt. Man hinner ju inte med :) Och skönt att man kan tjäna lite pengar också, komma ut bland folk efter en sån himla lång mammaledighet som jag haft.

Kim jobbade 12 timmars idag så Novalie fick vara hos sin mormor medans jag var på jobbet och hunden fick vara hos brorsan :) Tack för hjälpen, båda två ♥ Gick hem med Novalie och vi var ute och lekte lite innan vi gick in. Sedan fick hon ta ett varmt bad och sen myste vi bara tills pappan i huset kom hem :) Hon somnade dock inte förens runt 20.30 tiden ikväll men så kan det bli ibland! :)

Ikväll har jag gråtit "en skvätt". Och varför jag har gjort det är för att en tjej förlorat sin 10 veckor gamla bebis. Tittat på hennes bilder och jag har mått så fruktansvärt dåligt. Det påminner mig om att man ska vara så himla rädd om det man har och verkligen uppskatta det. Mitt mammahjärta värker när jag tänker på henne och jag kan inte ens föreställa mig hur det känns. Jag känner inte denna tjej men min familj gör det. Hon hade en sån himla söt liten flicka vid namn Lilly. Jag har ingen aning om hur det hände men jag tänker ofta på henne och hennes dotter. Jag tänker på hur mycket jag älskar min dotter och att jag ska ge henne all den kärlek jag bara kan. Skulle jag förlora Novalie, ja.. Vill inte ens tänka tanken. Jag skulle inte vilja leva en sekund utan henne! Så nu vill jag skänka en tanke och en hel hög med styrkekramar till Mimmi och hennes familj! Det är ofattbart och det går inte att sätta ord på.. ja, någonting. Det finns inga ord som kan få det ogjort eller som kan trösta i hennes sorg just nu. Jag hoppas bara att hon kommer fortsätta orka att leva vidare med Lilly som en skyddande ängel. Det är sjukt.. Helt sjukt!

Helt plötsligt känns alla vardagsproblem så fjuttiga. Som ingenting!


Så med detta inlägg vill jag avsluta med att säga: TA HAND OM VARANDRA! Barn, familj, vänner.. Alla!
Man vet aldrig hur länge man får ha dom nära. Det har just Mimmis fall visat. 10 veckor gammal.. Det är så orättvist. Så jävla orättvist.....


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback