Stackars barn ♥

Jag tycker så synd om vår lill-älskling här hemma. Nu har hon fått utslag över hela kroppen, nästan. Förutom ryggen, där är det ingenting. Men troligtvis i munnen (då hon dregglar och vägrar äta), på armarna, händerna, benen & fötterna. Både ovansidan och undersidan. Det kliar även på henne så hon kan ju inte sova :( Vaknar heeela tiden fast hon är dötrött. Det är så jobbigt att se henne ha det såhär. Hon somnar dock om väldigt fort om man masserar benen och fötterna lite grann men det blir riktigt jobbigt för oss också.. Jag tror det är höstblåsor, nu när jag har googlat bilder och läst om det. Finns ju ingenting att göra åt det heller, bara att vänta ut det. Imorgon ska jag gå och köpa potatismjöl så jag kan badda på lite och se om det lindrar lite..

Ja, det är inte lätt att vara liten och inte kunna tala om vad som är fel heller. Och man känner sig väldigt maktlös som förälder, man kan bara se på och göra så gott det går för att hjälpa till.. Men nu förstår jag att det kliar och det känns ju som att jag kan hjälpa till lite mer då, mot klådan. Stackarn, fick i sig pyttelite lunch idag och 2 isglassar. Men inget mer än så, inte ens välling. Känns som att hon borde vara jätte hungrig.. Alvedon är skit svårt att få i henne, det gäller både flytande och suppar. Hon blir helt galen och hysterisk när man ska försöka få i henne en supp så det är helt uteslutet. Antagligen för att hon har ont av utslagen hon har över hela stjärten. Flytande får vi försöka tvinga i henne eller lura i henne det men det blir aldrig den dosen hon ska ha. :( Min älskling...

Jag hoppas innerligt att det går över snart. Hon lär ju få vara frisk någon gång! Bara sjuk, hela tiden, sedan hon började på dagis. Det var ju iofs väntat också men ack så jobbigt..

Ne men om man ska ta och försöka sova lite. Det lär ju inte bli mycket sömn inatt heller men det är som det är.
Hoppas ni har en fin helg :)

Postat av: Anonym

Men fy, stackars liten! :( hoppas det försvinner fort!

2011-11-06 @ 15:46:51
Postat av: C

Ring till bvc eller HC så dom får titta på utslagen.Hon kanske behöver medicin mot dom.Lycka till och hoppas hon blir frisk snart.

2011-11-07 @ 18:13:58

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback