Morgonstund har guld i mun

Alltså, det finns ju (nästan) inget bättre när man vaknar, solen börjar lysa och temperaturen stiger mot plus :) Jag förstår inte att jag inte har tagit morgon promenader tidigare i mitt liv? Då låg man och sov hela dagarna istället. Jag tog med Novalie ut runt 08.30 och gick en timme. Hon skulle sova igen vid 9 så det passade bra, skönt för henne att få sova lite i vagnen. Jag var helt svettig när jag kom hem! Min förkylning tar kål på mig när jag rör mig. Men jag kan inte låta bli ;) Jag har börjat sett resultat efter att jag rört mig så mycket och då kan man inte bara sluta, fast man är sjuk! Men styrkepassen får vänta, det tror jag inte är nå bra att gå på när man är så förkyld som mig. Äckelvarning: Smakar var i munnen när jag hostar! Inte freeescht.

Idag ska jag hem till mamma, ska sova där :) Kim ska ju ändå jobba natt igen så jag ska spela Bingolotto och så hos mamma. Jag måste medge att gårkvällen var underbar, att få vara helt ensam i flera timmar. Novalie somnade kl 19 och jag gick och la mig runt 23.30 kanske? Men hon vaknade ju runt 01.00 och vart vaken en stund, förstod att det skulle hända. Men efter lite välling och mys med mamma så somnade hon. Vet inte riktigt när Kim kom hem imorse men var väl runt 06 tiden, ungefär då vaknade Novalie också men vi låg och drog oss i en halvtimme innan det var dags att kliva upp :)

En vän till mig hade dop igår, hon frågade när vi skulle ha vårat. Jag har ju sagt att vi ska döpa Novalie nu i mars eller ja, när våren kommer. Men efter lite tänkande och så har jag valt att inte döpa henne. Jag pratade med Cicki om det där förut, hon hade rätt i vad hon sa så då bestämde jag mig för att inte göra det. Jag är inte döpt själv, jag är inte kristen och jag tror inte på Gud. "Man vill inte stå i kyrkan och ljuga", som Christin sa. Och det har hon så rätt i! Jag har läst en del om dop och det handlar ju om att ge en kristen uppfostran och att man tror på Gud, såklart. Det är ju väldigt populärt att döpa numera men jag tror att mer än hälften av de som döper (utan att vara kristen, alltså) gör det för presenterna och för att det blivit en slags trend. Men man ska ju inte glömma vad det egentligen står för. Jag tycker alla mina vänners dop har varit extremt fina och jag är jätte glad för deras skull! Alla gör som dom vill, jag vill inte trampa någon på tårna med vad jag skriver för det gäller absolut inte ALLA. Jag säger bara vad jag tror :)
Jag ger Novalie friheten att välja själv, när hon blir äldre, om hon vill döpas eller ej. Men jag tror inte att hon kommer få ut någonting av det faktiskt.

"Dop uttrycker Guds omsorg om en människa, men är också en kallelse att leva sitt liv i ansvar och omsorg."
"Många tror att dopet är en namngivningsceremoni. Men dopet är så mycket mer. Vid barndop säger prästen barnets namn högt så att hela församlingen hör det. Barnets namn och Guds namn näms samtidigt och det visar på samhörigheten"


Postat av: Emma svarar

Hej! hehe ja precis! Jag har inte haft på mig mina utomhus ännu men jag har prövat att gå omrking lite här hemma och visst är dom höga, men jag tror man vänjer sig! De kändes mer obehagliga första gången jag testade dem än vad de gör nu. Det är ju så hög platå också vilket jag tyckter är ett måste på såna här höga skor. I och med att den är 3 cm hög så kan man ju säga att 3 cm av den 14 cm höga klacken "försvinner", så då blir de ju bara 11 cm höga, som man känner av iaf:) så det kommer nog gå jättebra ska du se! Dom är ju riktigt snygga så man kanske får stå ut med lite pain :)Otroligt söt unge du hade föressten! Kram på dig

2011-03-06 @ 11:52:47
URL: http://emmaaljung.blogg.se/
Postat av: Sara

vi hade heller inte dop av den kristna anledning, o jag är inte heller döpt. däremot hade vi namngivning/namnfest i samband med hans 6 månaders dag å då prata vi lite om hans namn, spelade en låt och hade typ 40 pers på fika.. o ha fick fina presenter :) inget gud alls med i bildeN :)

2011-03-06 @ 21:24:39
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ähh jag ska ha dop jag är döpt och det är inte för några present eller skit , det är för att om Emilia nångång vill komfimera sig så måste man vara döpt och hon kan välja och gå ur kyrkan när hon blir äldre om hon vill och jag tycker det är en fin sak och att man får utse faddrar (gudmor och gudfar) till Emilia och jag tycker inte då att jag står och ljuger i kyrkan för att jag inte är 100 procent troende för det kanske Emilia blir som stor det vet man inte . Men du kan ju ha en Namnfest som sara skrev om du vill för då är det ju inget som sagt med gud och göra. :)

2011-03-07 @ 18:45:08
URL: http://ssmekstrom.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback