Novalie börjar bli stor kicka!

Ja, nog börjar hon bli stor alltid :) Har inte skrivit så mycket om henne så tänkte berätta lite vad som hänt och sådär.. Hon är ju nu 1 år & 1 månad, helt galet! Tiden går så fort :( Ingen bebis längre! Snart dags för dagis också. Fick ju plats där vi ville ha så det känns skönt. Vi skrev i att vi vill ha plats från 1 september, får se när dagis kontaktar oss för mer information :) Så efter utomlandsresan så kommer jag inte göra annat än mysa så mycket med henne för då är det inte ens en månad kvar till dagis tid. Herregud!!

Det som känns riktigt skönt är att hon är så tydlig i sitt kroppsspråk. Även om hon inte kan berätta vad det är hon vill eller vart hon har ont så visar hon det :) Dessutom är det jätte skönt att hon går själv nu. Jag tycker det känns bra när hon ska börja dagis, att hon gör så alltså. Jag vet dock inte hur sov tider ser ut där, hon har ju lite andra sömnvanor nu än för bara en månad sedan. Vi har bestämt att hon inte ska sova mer än en gång per dag, för då kan hon inte sova på kvällarna. Dessutom vägrar hon sova middag! Så nu sover hon runt 11.00 till runt lunch sedan är hon vaken till 19-20 på kvällarna och sover till 7-7.30 på morgnarna. Det känns helt okej för mig :) Och det verkar vara det bästa för henne. Och det känns ju bra att vi har kommit fram till det :) Jag är lite osäker på hur dagis tiderna är bara.. Vet att lunch brukar vara runt 11.30 om jag inte minns fel.. Men när sover dom? Man vill ju inte gärna bara tjoffs ändra på hennes vanor med sömnen och sådär, det kan ju bli helt fel..

Nu ska ju hon inte gå mer än 15 timmar per vecka tills jag lyckas få ett jobb så det kan man ju ta då iofs :)
Men det är lite tankar bara :)

Något mer jag upptäckt är att hon gillar väldigt kryddad mat. Men det har jag inte gjort själv ännu men det finns en barnmatsburk fr. 1 år som heter Pasta Pesto någonting.. Den är det mycket svartpeppar i, kände jag. Och den älskar hon :) Det ska vara mat med mycket smak om hon ska äta!! Jag tycker ju också om kryddad mat men jag får hålla igen tills hon blivit lite större, så inte magen tar stryk :) Använder mig bara av lite salt & lite svartpeppar. Beroende på vad jag gör för mat dvs! Kan ha i dill och vitpeppar med...

Ja, det var väl lite om henne då.. Undrar ni något så är det bara att fråga :)
Här kommer lite färska bilder också..















Ursäkta verktygen som ligger i hennes säng, dom hamnade "tydligen" där efter
borrningen, haha.

Postat av: sara

max började oxå 1 september, fast förr aåret :) då hade vi vant honom att oxå bara sova 1 gång/dag.. men där äter dom 11.15-12 ca, sen lägger de sig, så han brukar somna mellan 12.10-12.40 typ.. men vi hade max 2 timmar i början, sen 1,5 o nu har vi haft max 1 timme för annars vägrar han :P o nu har han börjat hoppa över sovningen vissa dagar :P men sin första vecka så somnade han ofta mitt i maten vid 11-11.30 för allt va så nytt o annat tempo där, men sen vänjer de sig :)

2011-07-18 @ 14:05:23
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Sandra

De sover efter! Men dom vänjer sig jättefort, första dagen så var Max så himla nyfiken på allt så då glömde han bort att han brukar sova vid den tiden ( somnar också elva hemma) och sen var han lite gnällig alldeles innan lunch första veckan innan han vant sig vid att inte få lägga sig förns vid tolv! Hemma somnar han fortfarade elva men han somnar fortfarande samma tid på kvälls oavsett om han varit på dagis inna eller inte. Hoppas det går bra för henne :) vart ska hon börja?

2011-07-18 @ 14:12:34
URL: http://Sandraspjuth.devote.se
Postat av: Sandra

De sover efter! Men dom vänjer sig jättefort, första dagen så var Max så himla nyfiken på allt så då glömde han bort att han brukar sova vid den tiden ( somnar också elva hemma) och sen var han lite gnällig alldeles innan lunch första veckan innan han vant sig vid att inte få lägga sig förns vid tolv! Hemma somnar han fortfarade elva men han somnar fortfarande samma tid på kvälls oavsett om han varit på dagis inna eller inte. Hoppas det går bra för henne :) vart ska hon börja?

2011-07-18 @ 14:13:03
URL: http://Sandraspjuth.devote.se
Postat av: Linda - mamma till Liam

Dom blir trötta på ett helt annat sätt när dom är på dagis, Liam kan sova flera timmar på dagis och endå är de inge problem och lägga honom i tid på kvällen :) Dom leker och grejer hela hela hela tiden. Dom blir trötta endå när dom kommer hem och det blir lugnt :)

2011-07-18 @ 17:50:40
Postat av: A

Hon har fått plats på Fäbogårdens förskola här i Vallhov :)

2011-07-19 @ 07:28:37
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad är det för leksak som hänger fast i hennes säng? Nyfiken, såg ut som en underhållande sak :)

2011-07-24 @ 22:12:04
Postat av: A

Om du menar den gula med blåa banden så är det en aktivitets tavla :) Massa att pilla på. Dock blir ju inte den där använd så ofta men när hon väl vill leka med den så kan hon sitta en bra stund :D

2011-07-24 @ 23:03:28
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback