Familjeliv

Såg en tråd på Familjeliv.se idag som jag reagerade på. Nu vill jag bara se vad ni tycker! Det var en mamma som startat en tråd för hon visste inte om hon gjort fel som förklarat för sin 6 åriga son att han inte fick sova hos mamma och pappa för att dom skulle ha sex. Hon undrade alltså om det var fel att säga så. Tror inte hon personligen tyckte det.. Men jag reagerade starkt på det. Jag förstår personligen INTE hur man kan säga till sin 6åring att "du får inte sova hos oss inatt för mamma och pappa ska ha sex" .. ÖÖÖÖH?!


Alltså, för det första är barnet alldeles för litet för sådan ingående information. Tycker jag! Sedan vill man väl ändå, som vuxen, ha någon slags av privatliv. Varför avslöja det? Man får ju helt enkelt hitta på någonting annat. Jag skulle aldrig säga så, någonsin! Barn pratar mycket i den åldern så dom kan ju förbereda sig på att förskolepersonalen kanske kommer veta om det. Och sen; VEM kan säga något sådant till sitt barn och sedan ligga och ha sex i rummet brevid barnet?! Bara tanken på att hon/han skulle veta om det skulle få mig att tappa lusten..

Nåja. Bara lite nyfiken på vad ni andra tycker :) Motivera gärna också, roligt att läsa..





Postat av: M

Jag skulle aldrig någonsin säga nåt sånt till mitt barn

2011-07-22 @ 16:57:35

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback