Var är motivationen??

Nu har man suttit på H&Ms onlineshop och tittat på kläder. Och så kommer det över mig; Jag blir SÅ arg på mig själv alltså. Jag kan bara titta efter typ oversized kläder för jag kan inte ha något som sitter åt över magen. Det är så jävla drygt!! Sen kan jag inte förstå varför jag gnällde på min kropp innan graviditeten, visst jag var inte världens smalaste. Var nog inte "smal" överhuvudtaget. Men jag hade kurvor, det är ju bara kvinnligt. Tycker jag! Man ser mer frisk ut om man har något att ta i än om man är pinnsmal. Det är i alla fall hur jag ser på kroppar, MER FETT ÅT FOLKET! ;) Haha. Närå..

Men i alla fall.. Vart är motivationen till att göra något åt min kropp? Hur länge ska det behöva gå innan jag får någorlunda platt mage. Kommer jag ens kunna få det? Hmmm.. En PT skulle inte sitta fel alltså.
Man mår ju dessutom så mycket bättre av att träna. Jag köpte ju det där kortet på badhuset. Hur länge använde jag det då? 2 månader kanske jag tränade 2-3 gånger i veckan. Om ens det! Sen? Ja, inte vet jag vad som hände.. Det var ju faktiskt både roligt och skönt. Jag MÅSTE få bort dom sista graviditetskilona, kan inte skjuta på det hur länge som helst. Jag gick ju ändå upp ca 30 kg under graviditeten.
Men istället för att verkligen göra något åt saken så tror man att ett mirakel ska ske och att det ska försvinna av att göra...ingenting? Ja, typ.. Jag vill ha ett barn till inom snar framtid, kanske när Novalie är 1,5 - 2 år. Och egentligen så är det inte så långt kvar dit.. Hon är ju snart 7 månader. Men innan jag blir gravid igen ska jag ha fått fason på kroppen, hur kommer man annars se ut?

Ska jag alltid gå i ett par leggings som trycker in magen och ska jag alltid behöva köpa ett par hold-in strumpbyxor när man ska ha klänning eller liknande? Ska jag ALDRIG kunna gå i en klänning på sommaren!? Allvarligt talat. Nä, nu måste jag fasiken se till att pallra mitt arlse till parkbadet och beställa ett kombi kort där jag både kan gå på pass och ha tillgång till gymmet. Så småningom, när man vill visa sig i en baddräkt eller bikini, börja simma med. Men med en mage som hänger och dallrar som en jävla bulldeg så lär ju inte det hända. TUR säger jag bara att man fick något så sjukt bra utav att vara gravid... Bristningarna kommer jag aldrig ifrån och sånna fick jag ju väldigt mycket av oturligt nog :(

Någon som känner sig peppad att börja träna med mig på badhuset? PEPP PEPP, kom igen nuuuuuu!
Behöver någon som sparkar mig i arlset och hjälper mig att komma i form till sommaren.



Postat av: Fia - MillysMamma

Jag tränar på gymmet på badhuset..

Tycker det är skönast. Ingen som bryr sig hur man ser ut..



2011-01-04 @ 13:06:56
URL: http://vantanpaskrutten.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hej,

Jag känner inte dig, men jag fick en dotter för 8 månader sen och jag skulle också behöva en spark i arslet och börja träna (men har ingen att träna med).



Vi kanske skulle kunna börja tillsammans? :)

2011-01-04 @ 13:24:15
Postat av: Angelica

Fia - Ja, jag har gått på pass på badhuset några gånger men sen vart det inget mer. Tycker personligen att deras gym är sååå litet men det får gå ändå :) Hur ofta tränar du då?



Mikaela - Jaha, så du är från Sandviken då antar jag ;) Vad heter du mer än Mikaela då? Det kan vi nog göra siddu :D

2011-01-04 @ 19:51:50
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Charlotte

litet tips, som jag börjat köra med.. testa du med, det tar ju inte ens 5 minuter var dag..



http://cms.familjeliv.se/halsa/1.510071?m=print

2011-01-04 @ 19:58:54
URL: http://angelsoflove.blogg.se/
Postat av: Angelica

Lite mer än 5 minuter om dagen vill jag nog röra på mig, det tar nog inte så mycket :P



Jag ska försöka ta mig i kragen och lägga mig på min pilates matta och göra lite övningar..

Tack för tipset! :D

2011-01-04 @ 21:20:35
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Angelica - Sandviken

Vet hur det känns! Men jag går promenader 2 timmar om dagen, 1 tmme på morgonen, 1 timme på kvällen. Det fungerar jättebra för mig. Säg till om du vill gå tillsammans någon dag.. Kul att lära känna lite nytt folk. :o)

2011-01-05 @ 10:13:54
Postat av: Angelica

Oj, vad duktig du är! :) På morgonen tror jag att jag skulle ha svårt för att komma ut.. Men skulle vara guld värt om man kom ut 1 gång om dagen och gick. Det är ju jätte bra! :) Ja, vart bor du någonstans då?? :)

2011-01-05 @ 11:47:31
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Angelica - Sandviken

Jamen absolut! :o) Guld värt att få motion och frisk luft på samma gång.. Blir ju lite extra motion att dra vagnen i snön dessutom. ;o) Bor i Södra Björksätra, i radhus där. Vart bor du? :o)

2011-01-05 @ 15:10:07
Postat av: Angelica

Jaha okej! :) Jag bor i radhus lägenhet i Vallhov :-) Du kan väl adda mig på Facebook om du har någon? Angelica Hedqvist :-)

2011-01-05 @ 16:35:49
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Fia - MillysMamma

Minst tre gånger i veckan försöker jag ta mej dit..

2011-01-06 @ 07:46:05
URL: http://vantanpaskrutten.blogg.se/
Postat av: Pengar,barn,framtid

Läste häromdagen att dina mammadagar börjar ta slut osv, varför sitter du då och tittar efter kläder och online handlar, spar varenda öre som blir över varje månad av både din inkomst och din karls inkomst, har ni öppnat ett sparkonto åt barnet?



I min familj hade vi antingen så har vi enskild ekonomi eller så slår vi ihop och jag får 500kr varje månad som ja gör av med och han 500kr resten ska gå till nödvändiga så som sparande för barn etc, det kommer senare år där kanske en häst behövs köpas eller hyras en moped ett körkort etc!



Det kan komma en dag där din karl tycker att, jag jobbar och du går hemma, jag vill ha mina pengar och betalar halva hyran el och skulder så får du betala din del.. Och så kommer det bli förr eller senare tro mig! Och då står man där, utan jobb kanske, utan bidrag, vilket leder till att han lämnar dig eller att ni blir särbos!



När man får barn så måste man se över sina köp behov man behöver inte vara vackrast i världen nå mer, man ska vara jävligt glad att man har en karl som står ut med en.



Och med träningen, allt för att komma i form har du, ett barn en barnvagn, bättre motion och drivkraft får du leta efter! Gym på ett badhus, visst simning är bra, men ska du gå ner i vikt kan du slänga bort själva gymdelen!



Menade inge illa menat med detta inlägg, Kram /Ingela

2011-01-06 @ 15:03:23
Postat av: Angelica

Hm, jag handlar inte speciellt ofta till mig själv så jag får inte dåligt samvete när jag köper mig en ny tröja en gång varannan månad direkt. Öppna ett sparkontot åt Novalie är en självklarhet och det ska vi ordna. Det har vi pratat om länge. Så jag gör inte ens av med 500 kr i månaden på mig själv. Oftast när jag handlar på internet så köper jag saker till Novalie och inte till mig själv. Jag handlar en tröja till Kim då och då fast än han har hela garderoben full av kläder. Jag däremot har inte mycket kläder alls som passar mig eftersom jag inte är lika smal som jag var innan graviditeten så jag behöver nya kläder. Jag är 22 år gammal och vill hålla mig fräsch.



Sedan med motionen, man har ingen större motivation eller lust att gå ut och gå med Novalie när det vräker ner snö och är -10 ute.



Dessutom, med ekonomin, skulle jag aldrig ha några problem att dela på hyra osv. Men just nu finns inte dom pengarna och han kan inte kräva tillbaka dom från mig när det var han som ville ha delad ekonomi när han visste att jag då bara hade ett CSN lån som inkomst. Jag har aldrig sagt att vi ska ha delad ekonomi, det var bara från hans sida.



Och jag håller inte med om att man ska vara glad att man har en karl som står ut med en. Visst, det ska man väl också vara. Han ska väl vara jävligt glad att han har mig också, tycker jag.

2011-01-06 @ 16:31:36
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Ingela

Om det är ömsesidigt så kanske,



Finns inget som är bättre än friskluft även om det är 20- finns inga dåliga väder bara dåliga kläder, det blir bara svårare att komma ut med tiden! passa på nu när ni kan gå lång promenader!



Men alla har olika åsikter om saker och ting och jag ville bara förmedla min :) Puss och kram och nyp i rumpan på hela familjen



Nä jag menade inte att han kan kräva tillbaks! o

2011-01-06 @ 16:40:36
Postat av: Angelica

Ja, fast rekommendationen är ju att INTE ta ut små bebisar när det är över -10 grader ute. Och det är jätte jobbigt att gå med tjocka täckbyxor och HÖG snö eftersom dom plogar så jäkla dåligt här omkring. Men nu är det bättre väder och jag har varit ute och gått. Men det är tråkigt att gå ensam och jag vill gärna göra något mer utöver promenader.



Jag kommer i alla fall göra allt för att försöka få ett jobb när Novalie börjar på dagis.



Jag ser att du skriver att du inte menar något illa men jag tycker inte att folk som inte ens känner mig har rätt att yttra sig om de få saker jag unnar mig själv någon enstaka gång ibland. Jag tycker jag förtjänar att köpa något nytt åt mig själv ibland.



Dessutom är Kim knappast den som sliter i vår familj. Det borde vara jag som får lön för allt jag gör här hemma + tar hand om ett barn.



Och sparkonto öppnar vi så småningom när det finns mer pengar att stoppa undan. Hon är bara 7 månader än, vi hinner. Det kommer nog finnas pengar till både körkort och häst åt henne när tiden är kommen för vi är flera stycken som sätter in pengar åt henne på ett sparkonto när vi öppnat det. Så det blir ca 600 kr i månaden till henne fram tills hon är 18år.

2011-01-06 @ 23:51:54
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Angelica

En sak till.. Jag har inte nämnt i min blogg att mina mammadagar börja ta slut? Så vart har du läst det?

2011-01-07 @ 00:17:06
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: via min dotters facebook /ingela

2011-01-07 @ 02:08:58
Postat av: Angelica

Då måste din dotter vara någon jag känner eftersom bara mina vänner har tillgång till att se vad jag skriver? Vem är det? :S

2011-01-07 @ 02:47:50
URL: http://angelicasgraviditet.blogg.se/
Postat av: Fia - MillysMamma

Ta inte i mot skit Angelica...

Klart man ska kuna köpa lite kläder i bland och unna sig.

En glad och lycklig mamma är lika med ett glad och lyckligt barn och sambo..

2011-01-07 @ 06:12:52
URL: http://vantanpaskrutten.blogg.se/
Postat av: Angelica

Det har du så rätt i, Fia! Blir bara så irriterad när en okänd människa klampar in o talar om för mig vad jag ska o inte ska. Men jag lever mitt liv som jag behagar o trivs med, det passar ju tydligen inte alla :-p Jag tänker inte mindre på mitt utseende nu för att jag är mamma! Å glad är jag för det. Vissa blir väl avundsjuka för det! ;-)

2011-01-07 @ 08:33:59
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Linda

men guuuud! Angelica du ska inte ens behöva att sitta och förklara dig!!! Hennes synpunkter på ditt liv och vad du shoppar kan hon hålla för sig själv, du är vuxen och gör hur du vill i slutändan. Låt inte besserwissrar som henne att få dig att sluta blogga och ens fundera på att du gör rätt..

2011-01-07 @ 11:52:53
URL: http://metrobloggen.se/buslinda
Postat av: Angelica

Kunde jag trycka på "gilla" på ditt inlägg, Linda, så skulle jag göra det :) Du har så rätt! Men det är svårt att låta bli. Jag är tyvärr en person som känner sig tvungen att förklara mig annars går jag och stör mig på det där hur länge som helst. Hellre får jag ut det jag tycker och tänker fast det egentligen är slöseri med tid.. Vart bara så irriterad.. Men du har så rätt!

2011-01-07 @ 13:28:42
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Christopher "ille"

Man lever bara en gång så dra nyttja av allt livet har att ge !!!!!!!!!!!!



Ge gosfisen en kram eller varför inte båda Kim också !!! :-D

2011-01-07 @ 18:34:02

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback