Promenad

Vart inget blogg inlägg igår :( Var trött och seg, hade lite att göra så det glömdes bort. Men här kommer ett! :)
 
Igår förmiddag tog jag en lång promenad med Emma och hennes lilla Alvin. Novalie var också med såklart! Vi gick en vända på ca 1,5 timme så det var riktigt skönt! Tiden går grymt fort när man har någon att gå med och prata med. Jag lovade ju att börja skriva vad jag äter för nå :p Nu ska vi komma ihåg också att jag INTE följer någon diet eller riktigt bantar, försöker äta lite sundare, lite mer regelbundet och samtidigt röra på mig. Frukosten behöver jag inte ens nämna för den vart onyttig, kände att jag var "tvungen" att äta upp det sista onyttiga brödet ;) Det vart en väldigt sen lunch, runt kl 15 så man kan väl snarare kalla det middag. Då gjorde jag i ordning wok med kycklingfilé i, hade i lite mini mat (matlagningsgrädde) och chili. Kokade även Jasmine *stava* ris till det. På kvällen vart jag grymt hungrig så vart även en för sen kvällsfika, vet att man inte ska äta så sent. Runt 21.45 gjorde jag i ordning en tallrik med Gefleortens Lätt Vanilj Yoghurt, skivade i banan och åt 2 falu rågrut med kokt skinka på.

Jag har hört flera sagt att man ska skippa bröd helt och hållet om man vill gå ned i vikt men jag tror inte att hårdbröd macka skadar speciellt mycket om jag rör på mig. Hellre 2 st sånna än 3 st tekakor? Och så dricker jag thé numer, var Oboy annars. Jag slutade med Oboy en gång för längesedan när jag bodde själv, då rasade jag ner i vikt bara dom 2 första veckorna. Så det är uteslutet nu. Jag åt inge götta på HELA dagen igår! Vet ni att det har typ aldrig hänt? Hahah. Jag är en riktig gottegris och är nog lite beroende utav socker. Ska försöka hålla mig så gott det går, åtminstone att man kan unna sig något på helgen.


Ja, och nu har vi ätit frukost här hemma. Vanilj yoghurt med en hårdbrödmacka, en kopp thé och ett litet glas juice. Ska ta en banan innan vi ska ut och gå, jag och lillan. Tänkte ta en promenad när hon ska ta sin fm tupplur så hon får sova i vagnen, det är ju ändå skönast! Det vräker ner snö men det var inte så kallt ute så det ska inte få hindra mig ;) Tar på mig täckbyxorna idag.. Kommer bli äckligt varmt men jag kan inte gå i mina leggings när det snöar, haha. Ja, så det här är alltså dag 2 för mig! Nu ska jag hålla i det här och ta mig ut VARJE dag!

Får se om jag börjar med 1 gång om dagen, kör kanske lite sit ups hemma och sedan ökar det till 2 promenader om dagen. Vill inte gå ut för hårt när man är van soffliggare, typ! Haha ;) Vill inte tröttna, alltså..

Men av att röra sig kan man ju bara må bättre! Och jag ser fram i mot att gå ned i vikt och må bättre ;)


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback