Löning

Idag kom the big money på kontot :p Skönt, nu vill jag bara betala räkningarna så det är överstökat men min älskling hade tagit med internet dosan till jobbet för att kolla aktier. Så jag får vänta tills han slutat :)
Lillan mår ju inget bra alls sedan vi bytte från Majsvälling till Godnatt Mild Havrevälling. Hon började spy när vi bytte och igår natt spydde hon hur mycket som helst och det är bara på natten. Likaså inatt. Dessutom spyr hon när hon sover så jag har haft svårt att sova inatt, ville ha koll på henne. Ringde BVC idag, skulle gå tillbaka till majs vällingen igen i 3 dagar och se om det blir bättre och sen prova med havre vällingen igen utifall det är magsjuka hon har. Hon har ju ingen aptit på dagarna heller så får inte i henne nå mat. Hon var likadan igår, hade hoppats på att det skulle vara bättre idag men icke! Konstigt nog så äter hon efterätt men inte mat eller gröt. Jag fick i henne välling runt 6 tiden imorse och sedan dess har hon inte ätit något förutom några skedar efterätt. Hon får rysningar och kvälvningar av mat.. :/

Det är inte lätt när hon är såhär. Men hon är inte hängig annars eller så, hon är glad och som hon brukar. Lite gnälligare kanske men inte nå märkvärdigt. Jag tycker det är konstigt om det är magsjuka med tanke på att hon bara spyr på nätterna, då borde hon ju kräkas på dagarna med. Men oavsett vad jag tror så får jag göra som min BVC sköterska säger. Kommer nog inte gå tillbaka till havre vällingen om hon blir bättre av majsen, det borde väl finnas en mildare välling än havre? Fullkorn vet jag att några skrev, kanske ska prova den istället.

Jaja, får hoppas att det blir bra. Man får prova sig fram och hoppas att hon vill äta mat snart..
Det var roligt att läsa alla era svar om blöjor och så :) Två som skrev att Icas var bra. Vi kör ju som sagt Pampers men jag tycker nog att Libero är bäst av dom två. Vi använde Libero ifrån början men sen har vi alltid 20% på Pampers på Coop så vart att vi tog dom istället. Får se om vi provar något annat :)

Nu ska jag göra annat.. Ha en bra dag!


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback