CV & personligt brev

Hua mig, det är INTE lätt att skriva CV och personligt brev. CV:et tog 1 timme att göra men är nu klart. Ska ge mig på personliga brevet om en stund, tror jag. Försöker leta en passande mall till det men jag tror jag ska göra det från grunden själv, faktiskt. Det blir nog mest personligt på det sättet! :)

Mina båda älsklingar har sovit sedan 19. Kim har ju varit och fiskat hela dagen så han är väl helt slut, han fick inte många timmars sömn inatt. Dock helt hans egna fel! :) Jag ska nog lägga mig i tid ikväll, om Novalie vill fortsätta sova dvs. Det känns som jag har MASSOR att göra imorgon, blir snurrig av allt.
Måste börja med att ringa till CSN och prata om ev. lån om jag nu ska studera på distans. (såg att man kunde få nå tillägg om man hade barn också) Isåfall blir det DETTA (se länk) jag kommer att plugga till. Oavsett plugg eller icke så kommer jag att söka sommarjobb så det får bli både och isåfall. Och så måste jag ju till Komvux och prata med studievägledaren där eftersom det är distans utbildning och höra hur jag ska gå till väga. För just den skolan jag vill plugga ifrån har inget samarbete med min kommun :/ Det står dock att det kan gå att ordna ändå, så man får hoppas på det isf! :)

Ja, och sen måste jag ringa och prata med FSK (buhu, sitta i telefonkö halva dagen) och höra om man är berättigad föräldrarpenningen även om man pluggar distans. Som jag förstod det, på FSKs hemsida, så är man det. Men inte om man hade gått i skolan om dagarna men nu blir jag hemma och tar hand om henne samtidigt. MEN, jag tänker INTE ta ut föräldrarpenningen om jag har CSN lån. Då spar jag på dom dagarna så dom finns till senare tillfällen :) Men jag tycker det är bra att veta hur det funkar, i alla fall..

Ja, undra vad det var mer för något. Jo, just ja! Kolla om jag kan få betyg skickade till min hotmail också. Det måste jag ringa om. Ev mejla om, beror på hur mycket jag fått suttit i telefonen imorgon ;) Jaja, ni ser ju vad man har att göra HELA dagen imorgon. Måste nog ta en promenad ner till mamma och låna hennes hemtelefon, blir kanske lite väl dyrt att ringa från mobilen när man vet att långa telefonköer väntar en..


Postat av: Anonym

bara så du vet så är det där tillägget för barn inte alls många kronor hörde jag någon sa!

Så lika bra att inte räkna med det om du ska kolla hur du klarar dig ekonomiskt och så.

Har för mig att det bara var någon hundring extra i månaden! :)

2011-01-09 @ 22:07:58
Postat av: Linda - mamma till Liam

Man får inte alls mycket tillägg för barn. Jag får 253 kr :P Jättedåligt!

2011-01-10 @ 20:33:26
URL: http://lindaperssonn.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jaså? När jag gjorde en uträkning på CSNs hemsida så kunde jag få strax över 10.000 i månaden med det tillägget. Jag räknade på 0 kr i inkomst eftersom mina mammadagar kommer vara slut då.

2011-01-11 @ 10:59:14
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Linda - mamma till Liam

Jaha konstigt :P För så mycket pengar får inte ens jag med bidrag lån osv..

2011-01-11 @ 11:24:26
URL: http://lindaperssonn.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback