Bra dag!

Idag är en bra dag :) Först började jag dagen med att äta frukost med liten, som vanligt. Väntade ungefär 1 timme, då klädde vi på oss och tog en promenad på 1 timme. Då passade lillan på att ta sin förmiddags lur också. Jag var helt slut när jag kom hem! Måste nog äta en tallrik havregrynsgröt innan jag ger mig ut sådär för jag var sååå hungrig, nästan darrade. Åt lite vanilj yoghurt och en knäckebröds macka innan jag gick.. Det var inte så bra, kanske :) Och nej, Angelica (som svar på din kommentar), jag dricker inte kaffe! :p

Novalie sover igen, det får bli hennes sista tupplur för idag så hon kommer i säng i tid :) Hoppas hon sover i 1-1,5 timme nu då så man kan hålla henne vaken tills 19-20 tiden i alla fall. Vi får se om jag tar en till promenad senare eller om jag struntar i det och fortsätter som jag gör nu. Kanske 30 minuter räcker om man ska gå igen? :)

Sen fick jag reda på att jag kan göra klart min engelska så jag får betyg i den :) Har bara en bokrecension kvar och en muntlig redovisning på min gamla skola, trots att det gått 1,5 år sedan jag slutade så fick jag göra klart den. Då har jag bara matten kvar för svenskan har jag också gjort klart!

Ja, men sen var det ju det här med min enorma scenskräck. Jag måste göra en muntlig redovisning inför 5 personer. För mig känns det FÖRJÄVLIGT. Jag gruvar mig redan och får ont i magen bara av att tänka på det. Dels för att jag HATAR att prata sådär inför folk och sen för att det också är på engelska. Jag är duktig på att skriva engelska men inte lika bra på att prata. Hm, plus att man ska komma på någonting att berätta om? Jag vill ju inte att det ska vara för långt :p Helst ska det ta max 30 sekunder, hahah ;)

Jag har ingen aning om hur många jag känner som går kvar där heller, man pratar ju hellre inför folk man känner än för okända. Så är jag i alla fall! Men jag måste göra det och det här ska vara klart innan mars eftersom jag ev. ska söka till en distans utbildning då. Mhm, så nu ska jag hitta på en bok som inte är alltför lång och alltför kort på engelska. Några tips? Gärna något tips på vad jag kan prata om också som inte är en hel historia, haha. För just nu står det still i mitt huvud! Kanske ska prata om vädret? :P


Postat av: Anonym

På cvl så gjorde jag två flugor i en. Vi var några tjejer som redovisade boken muntligt. Tror vi var 4st. Vad jag vet så låg vi på olika betygsnivåer med. Men vi ville inte stå inför hela klassen. Lycka till! Jag har bara gramatikprovet kvar.

2011-01-12 @ 21:25:50

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback