Tips & Råd

Jag vill gärna ha tips och råd om hur jag ska göra när jag ska byta från en välling till en annan? Jag har ju nu kört majsvällingen mycket längre än 3 dagar som jag borde ha gjort, jag har bara dragit mig från att byta igen utifall hon blir dålig igen. Så, om jag nu köper mild fullkornsvälling fr 8 månader, hur ska jag övergå till den? Jag vet att man inte ska byta rakt av så, hur gjorde ni??

Postat av: Linda - mamma till Liam

Vi byte rakt av och det var inge problem alls med Liam. Men har hör nå om att blanda ..

Ring och fråga på bvc :)

2011-02-01 @ 11:17:30
URL: http://lindaperssonn.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

skönt att hon blev bättre när du bytte =)



min son hade majsvälling ända fram tills han va 1 år för han kunde inte ha fullkorn till hans mage..

men då drack han ju inte så mkt välling när han blev upp mot 1 år eftersom majsvälling är från 6 månader =)



vet att de finns dom som blandat båda välling sorterna när dom ska gå över till en ny de kanske går att testa?

2011-02-01 @ 11:25:35
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: erica

vi blandade 50/50 till felicia några dagar så vi såg att hon inte blev dålig i magen av fullkornsvällingen. sen har jag för mig att vi gav henne 50/50 varannat mål, och bara fullkorn varannat nån dag till innan vi gick över helt till fullkorn :) låter kanske lite omständigt, men vi var rädda att hon skulle bli dålig i magen om vi bytte rakt av bara.

2011-02-01 @ 18:38:30
URL: http://ericaengstrand.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag frågade min BVC sköterska vid 6 mån besöket om att trappa upp, eftersom jag hade läst att många rekommenderar detta. Men hon sa att det inte behövdes.. Så körde på det, men märkte på Majken att hon blev hård i magen och sen ville hon inte ha (hade då Godnattvällingen med havre), sen provade jag Majsvällingen och blandade 50/50 i några dagar med ersättníngen till natten. Sen när jag började med 8 mån så bytte jag bara rakt av till Mild fullkornsvälling, och det fungerade super. Man kan ge katrinplommonpure vid varje byte, eftersom det blir mer och mer fullkorn ju äldre de blir och risken är att de blir hård i magen. Gör som du känner tycker jag, och om inte detta funkar så prova igen om någon dag.. Lycka till!

2011-02-02 @ 09:14:39
URL: http://metrobloggen.se/buslinda

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback