Noll tålamod

Idag är ingen bra dag, känner mig så irriterad och har noll tålamod vilket är jobbigt när man har en liten tjej som klättrar som en apa överallt. Piss dag, säger jag bara! Jag har min jobbiga vecka och det är säkert mycket den som gör det. Men Sandvikenhus krånglar och jag vill inte bo kvar i den här skit lägenheten, men vet ni vad? Då får vi inte flytta förens vi bott här i 1 år. Hur sjukt är det? Jag vill flytta igen för att det är alldeles för dyrt här, dom höjer ju hyrerna jämt känns det som plus att här ligger elen på flera tusen under vintern. Och nu råkar ju vintern vara ganska lång, vi hann liksom aldrig spara till elen innan vi flyttade hit eftersom det vart så hastigt alltihopa..

Både jag & Kim känner att vi hade velat flyttat härifrån faktiskt och vi har satt upp oss på olika lägenheter. Men ja, då fick vi inte flytta istället. Folk försöker trösta med att vintern snart är slut osv men det spelar ingen roll för det kommer en till vinter. Och ja, man kan spara pengar tills dess men vadå? Vill man spara pengar för att kunna betala elen när det finns betydligt billigare alternativt än detta? Det är inte ens värt det. Så fin är inte lägenheten och så fint område är det inte! Dessutom har vi ingen balkong och knappt en uteplats. Den är pytteliten så man kan ju inte kalla det uteplats ens en gång.. Ja, det är mycket klag idag! Men jag är på sånt humör, tyvärr. Men nu är det bara bita i det sura äpplet för härifrån kommer vi inte! Man skulle ju tycka att det var bra om dom började skicka ut deras "nya" regler till deras hyresgäster och inte bara bestämma dom och sen tro att alla ska veta om det. Det där borde vara något alla får vara med och bestämma om, tycker jag.

Igår skulle jag velat följa med Emma på träning på badhuset men kom inte med, stod som reserv och tydligen var det många som ville träna igår. Likaså idag på Coren, står fortfarande 5 i kö :S Är alla sugen på att träna nu eller? Verkar som det.. Hets inför sommaren, antar jag.. Men på lördag är det spikat, då blir det träning. Skönt, längtar!! Dessutom ska jag ju försöka ta mig ner på gymmet så snart som möjligt också men går helst inte själv dit då jag inte kan med några maskiner..

Jaja, det var allt för idag. Vilken solstråle jag är idag va??

Postat av: Anonym

varför får man inte flytta förns efter ett år?

2011-02-16 @ 20:09:15
Postat av: Anonym

Ni funderar inte på att köpa något eget? hyra + lån brukar kunna bli billigare än en hyresrätt ofta.

2011-02-20 @ 16:03:41

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback