Hoppsan..

Såg att jag hade en del kommentarer jag inte godkänt eller sett ens en gång :) Men nu har jag godkänt dom, hehe. Det har inte kommit upp att jag fått några kommentarer, konstigt..
Men nu ska jag förklara varför man inte får flytta förens man bott i sin lägenhet minst 1 år..
Pratade med dom idag, ringde och frågade varför. Och det är en ny regel dom börjat med sedan i höstas. Ingen information har dock skickats ut och hon hade inte ens ursäkt för detta. Men det ligger i alla fall till så att dom vill att man bor i samma lägenhet ett år så man inte byter hela tiden. Man har rätt till 3 månaders uppsägningstid som vanligt om man vill säga upp den men man har inte rätt till en ny lägenhet inom S-hus. Skit konstigt faktiskt. Man kan ju såklart chansa och säga upp lägenheten och bara hoppas att man får en ny, men det kan man ju heller inte göra och riskera att man bli bostadslös om man inte har ett alternativ 2!

Ja, det är sjukt. Förmodligen för att dom bygger nytt, då räcker det inte med att dom höjer hyrorna jämt och ständigt. Nu får man inte flytta heller!! Men vad gör man.. Men så ligger det till i alla fall. Så ni som planerar att flytta inom S-hus och inte bott i er lägenhet i minst 1 år kan ju bara glömma det. Då får man se efter ett annat bolag att flytta till. Och Allokton är ju knappast ett alternativ. Men men..

Postat av: Marina

Kolla med trebeko om dom har några,

eller gästrike fastigheter.

2011-02-16 @ 22:55:44

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback