En vecka kvar

Nu är det endast 8 dagar kvar tills lillhjärtat ska skolas in på dagis. Det ska självklart bli väldigt roligt och spännande men samtidigt så skulle jag, utan problem, stanna hemma med henne ett par månader till ;) Men nu är min föräldrarpenning snart slut och jag måste ut i arbetslivet så jag har inget val, tyvärr. Men till nästa barn vet jag nu hur jag ska lägga upp min föräldrarpenning för att den inte ska ta slut så fort. Det jag gjorde fel var att ta ut den månaden innan gumman kom till världen och sen tog jag ut 7 dagar i veckan. Dumt! Men man lär sig ;) Vi har ju klarat oss ändå men det är ju bättre om man kan spara på den så länge som möjligt.

Vi har ju varit på dagis på ett möte, personalen verkar vara jätte trevliga och lokalerna är väldigt fräscha! :)
Dom har även hemlagad mat där också vilket jag tycker är super bra! Jag tror att det kommer gå jätte bra. Novalie är en liten tjej som verkligen tar för sig och hon kommer nog trivas väldigt bra där, bland alla barn!

Från och med imorgon ska jag börja ändra hennes rutiner lite så dom passar bättre in med dagis rutiner. Nu sover hon ju förmiddag, 10-11.30 ungefär. Dessutom sover hon ju aldrig i vagnen! Hon har verkligen jätte svårt att komma till ro i den. Men eftersom jag ska börja lägga henne efter lunch så kanske hon är så trött så det går bra att sova i vagnen! :) Vill i alla fall testa eftersom det är så det fungerar på dagiset. Så jag tar ut henne och leker utomhus mellan 10.30-11.30 så får hon lunch då och sedan sussa :) Får se hur det går!

Det är synd att inskolningen är till för endast en förälder. Vi ville ju vara med båda två men tydligen så ska man helst bara vara en. Men då är det så! Trodde inte det bara. Personligen tycker jag att det är jätte bra om båda föräldrarna har möjlighet att vara med för det har ju inte alla. Kim kan ju ta ledig några timmar dom dagarna ifrån jobbet. Det handlar ju bara om 3 dagar dessutom. Jaja, men nu var det inte så att det var till för båda så!

Nä, jag ska ta tag i tvätthögen och börja tvätta lite medans lillälskling sover. Ha en fortsatt bra dag!

Postat av: Sara

vi va med båda två, fast inte samtidigt, jag va med första dagen, peter andra och sen jag tredje o sista. de gick alldeles utmärkt :) vi försökte oxå ändra på sovtider så de skulle passa förskolan sen.. å ute brukar de kunna hålla igång lite :)

2011-08-22 @ 13:56:24
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Sofie

Knepigt att det är så, för här får båda föräldrarna vara med! :) De rutiner hon inte är van med kommer hon att vänja sig med när hon börjat på dagis, så få inte panik om saker inte funkar hemma, för dom kommer ändå funka på dagis! :)

2011-08-23 @ 13:39:53
URL: http://melvin2005smamma.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback