2 inskolningsdagen

Hej på er!
Idag är vi inne på andra inskolningsdagen :) Det går jätte bra! Idag har vi börjat lämnat henne ensam, först en timme innan lunch. Sedan gick vi igen när dom skulle sova. Mycket fram och tillbaka men det är det värt! Det hade gått jätte bra när vi lämnade henne, hon grinade en gång men det gick över snabbt. Hon är verkligen glad och uppåt hela tiden så det syns att hon trivs bra där! Tror jag det, med så bra fröknar hon har fått :)

Det känns så overkligt att hon är så stor redan! Vart har tiden tagit vägen?! Nu börjar man förstå när föräldrar säger att de kommer ihåg när deras (numera ungdomar) var bebisar, det känns ju som att vi var i den perioden nyss! :) Imorgon är det sista dagen som vi skolar in och på fredag får hon gå där själv hela dagen :) Eller ja, vi har inte bestämt oss för hur vi ska göra ännu. Man har ju rätt till 15 timmar i veckan då ena föräldern är arbetslös. Så antingen ska vi ha henne där 3 timmar om dagen i 5 dagar eller så har vi henne där 5 timmar om dagen i 3 dagar. Det känns ju som att 5 timmar i 3 dagar är lite bättre, då får hon ju lunch och sova där med. Dessutom mer tid över till att leka! :) Men ja, vi får se men det lutar väl åt det i alla fall..

Jag sitter ju bara och väntar på ett svar ifrån jobbet jag har varit på intervju på. Skulle få veta denna vecka och jag hoppas innerligt att jag får det. Jag behöver det verkligen nu! :) Skönt att få lite rutin på vardagen och träffa lite mer vuxna människor än vad man har gjort under tiden man varit mammaledig. Jag har ju ändå gått hemma i typ 2 år nu så det är på tiden att man kommer ut i arbetslivet! :) Tror det jobbet jag sökt skulle passa mig bra också.
Hoppas, hoppas att jag får svar idag eller senast imorgon så man slipper gå och vänta längre! :)


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback