Carpe Diem

God morgon.. Börjar få slut på fantasi med rubrik, haha. Eller har väl inte använt min fantasi till att skriva rubrik riktigt heller. Nåja, ni fattar! :)

Igår var en riktigt härlig dag! Har varit dålig uppdatering i bloggen nu när jag varit sjuk och sen igår njöt jag vädret hela dagen! Skulle ta en promenad först men kom inte längre än till Emmas uteplats, för det första hade jag så ont i foten när jag gick och för det andra så var det mycket skönare att sitta där i solen :) Sen städade jag & Kim upp lite här hemma, han rensade också mellan stenplattorna. Tog bort lite mossa och ogräs :) Själv ska jag dra upp ogräs ur det lilla landet jag har så jag kan köpa ny jord och plantera lite fina, nya blommor. Och så måste vi låna mammas grästrimmer.. Synd på staketet som är fallfärdigt och ruttet, Sandvikenhus tar inget ansvar för det tydligen. Så vi ska åka och kolla vad det kan kosta att sätta upp ett nytt staket istället. Kan ju inte vara så dyrt med vanliga plankor, väl??

Jag fick även Novis att somna ute i vagnen igår, WOHO! :) Hon drack sin välling i vagnen och efter att jag gungat lite på vagnen så somnade hon. Trodde hon inte skulle kunna somna utan att vi var ute och gick. :) Skönt för henne att få sussa ute när det var så fint och skönt väder. Jag passade på att dammsuga och plocka undan lite. Nu återstår det bara en HÖG med disk men den har Kim lovat att ta idag :)

På kvällen vart det ju Big Brother, som vanligt. Det kanske mest underhållande/irriterande/pinsammaste avsnittet hittills. Det ska ju hända saker och man ska ju skämmas och bli irriterad på folk, det är ju då det är bra tv. När dom bara ligger och sover eller slöar så är det ju SÅ tråkigt att kolla. Och för att tala lite om gårdagen så lär jag ju bara säga att Sara var väl så j*vla pinsam? Så fort hon fick höra att dom skulle få träffa en kändis så slog det ju runt i skallen på henne. Så som hon höll på INNAN hon ens fick träffa honom var pinsamt. Stod och fjantade sig framför spegeln.. Kändiskåt, öh ja! Lite då.. Och hur hon höll på när hon skulle sjunga.. Såg ut som en 8åring som var blyg. Fattades bara dom där två toffsarna på sidan av huvudet och en napp.. Usch, det vara bara drygt. Och en grej till.. Var det inte hon som var så pryd inför sina föräldrar och att det var därför hon inte ville hålla på med Martin? Hur kan hon då ställa sig och hångla med någon hon inte känner.. Kan man undra. Jo, för att hon är kändiskåt SÅKLART :) Jaja, pinsam är vad hon är och hon sjönk i mina ögon. Dessutom ville hon ju såra Martin medvetet. Inte okej!

Nu har jag faktiskt en del kort på min mobil som jag ska få in på datorn, frågan är ju bara var min sladd är. Ska lyckas hitta den också. Men jag får försöka leta efter den idag :) Ha det så bra!!


Postat av: Anonym

jag som missade att titta igår, måste komma ihåg reprisen idag :D

skönt med möjligheten att ha vagnen ute!

2011-04-13 @ 11:03:29

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback