Tapetsera

God kväll på er.
Då var det måndag kväll och den här dagen tog ju slut lika fort som alla andra dagar.
Har precis nattat lillan, längesedan hon somnade den här tiden känns det som. För igår, efter att jag skrivit blogg inlägget, så vaknade hon och var vaken ett par timmar. Suck! Det var riktigt jobbigt. Efter att hon vaknat tiiiiidigt på morgonen och bara sovit en gång under dagen till att vara vaken till närmare natten var påfrestande. Jag var så trött och ville bara ha lite lugn och ro ett par timmar. Men det fick vi inte här hemma!

Men vad gör man? :) Det är som det är.. Idag är jag trött. Har fått mig en rejäl promenad också.
Var hem till mamma en stund på eftermiddagen. Innan det gick jag till Norrsätra och mötte upp Marina som hade jobbat, lämnade sedan Novis hos mamma ett tag medans jag och Marina lunchade på stan. Fick bli Malaysia och 3 små rätter, mums! Hann till Rusta en snabbis innan det var dags att återvända till mamma. Fick ett samtal på vägen dit att en liten tjej var jätte ledsen och bara grinade. När jag kom dit var hon helt slut! Snyftade fortfarande men vart glad när mammi kom :) Såklart! Jag är ju hennes värld. Lär försöka låta mamma vara barnvakt lite mer så kanske det går bättre, fast kortare stunder..

Kim kom och hämtade oss i vanlig ordning ;) Vi åkte och handlade lite. In på Rusta igen och köpte tapeter till köket och just nu står gubben min och river tapeter där inne. Spackla och imorgon blir det upp med dom nya tapeterna :) Härligt! Vart inte dyrt alls heller, hittade nämligen ett par jätte fina tapeter i fyndhörnan för 49:- per rulle! Riktigt kap, alltså. När jag var där innan med Marina så köpte jag med mig julpapper och en rosa liten tjusstake till Novalies rum. 69:-, som hittat. Och så söt den var!
Fick också med oss en sån där fårskinns pläd ifrån Rusta. 299:- billigt och bra, perfekt storlek på den!

Vi har tittat ut julgran nu också och vet vilken vi ska köpa. Vi ska bryta traditionen lite grann genom att köpa en vit julgran istället för grön. Den är ju så himla fin! Och där ska det hänga rosa, lila, röda och silvriga kulor! På Rusta finns det även ett litet paket med "min första jul" saker. Man hänger det i julgranen, så sött.
Vet ni hur härligt det känns att fira första julen som egen familj?? Vi ska såklart fira den som vanligt, med våra respektive familjer. Jag vet inte hur Kim tänker göra riktigt men jag och Novis ska vara hemma hos mormor. Hoppas han också vill det så kan vi åka till hans familj senare samma dag eller så :)

Men det löser vi då. Nu ska vi tänka på alla julklappar och grejer som ska köpas! Det är ju en del. Nästa år SKA vi börjar i tid! Bäst om man börjar i typ september, då behöver man inte bekymra sig så mycket om pengar under julen.. Nästa år kanske vi firar julen här hemma :) Då kostar det när man ska stå för all mat och grejer. Men det är det ju lätt värt.. Nä fy, jag längtar verkligen nu. Ska bli så himla mysigt!!

Men nu ska jag göra lite annat :) Hoppas ni haft en bra dag!



Ljusstaken som jag köpte till Novalies rum :)



Postat av: Sandra

Hej. Undrar vart du hade tänkt att ha fårskinnet? Är det nämligen ett oäkta ( vilket jag tror att det är för det priset;) ) Så ska du inte ha det till tösen, dom oäkta är behandlade med nå kemikalier för att dom ska bli mer slitstarka att gå på.. Dom kemikalierna är INTE bra för barn, lika gäller det Ikea's fårskinn också.. Kosta på ett äkta istället om det ska vara till tösen;)



Mvh

2010-11-02 @ 07:35:34
Postat av: A

Det visste jag faktiskt inte. Det var ju väldigt tråkigt när man tyckte att man hittade en till bra pris. Står att man kan använda den som matta och som en pläd. Läste att man kunde kemtvätta den för att den ska gå att använda men det blir ju dyrt så då kan vi lika gärna köpa en äkta och lämna tillbaka den där.

2010-11-02 @ 17:34:04
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: A

Vi hade tänkt ha den till sittdelen i vagnen också.

2010-11-02 @ 17:34:35
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Fia - MillysMamma

Jag hade en så pläd till hunden, det gick utmärkt att tvätta i maskin. Vi har även en sån till milly i vagnen men från ikea, vi tvätta den i maskin bara. Hon ligger ju inte direkt med huden på den.

2010-11-02 @ 20:02:53
URL: http://vantanpaskrutten.blogg.se/
Postat av: A

Ne, har tänkt så med att vi ska ju använda den som sittunderlag i vagnen när hon börjar sitta och hon kommer ju ha kläder på sig och ytterkläder.. hon ska ju inte ligga och slicka på den ;) blir att ta ett julkort med den bara..

2010-11-02 @ 20:10:38
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Finns jättefina lammskinn på www.kopbarnvagn.nu för 395:-, Tilda fick ett sånt som hon har i sittdelen nu, hur mysigt som helst. :) Dem på BarnensHus, Babyproffsen osv kostar ju skjortan, runt 800:-, lite väl dyrt tycker jag.

2010-11-04 @ 09:47:42
URL: http://alexandrawistbacka.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra

Skillnaden mellan dem från Rusta/IKEA och dem riktiga från tex kopbarnvagn.nu/Babyproffsen är att dem riktiga värmer när det är kallt och svalkar när det är varmt.

2010-11-04 @ 09:52:59
URL: http://alexandrawistbacka.bloggplatsen.se
Postat av: A

Tack för tipset, Alexandra :) Den ska vi nog investera i nästa månad.

2010-11-04 @ 10:18:41
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: A

Eller ja, i slutet av denna månad ;)

2010-11-04 @ 10:19:00
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback