Baka, baka liten kaka

Det vart bakning ikväll igen :) När jag såg hur lite klockan var och Novalie hade precis somnat så tänkte jag att jag lika gärna kunde fortsätta min bakning. När man väl sätter igång kan man ju inte sluta? Vart i allafall 2st kladdkakor varav en är det smält vit choklad över och den andra florsocker. Och så står det en tigerkaka inne i ugnen nu. Synd att det blir så enformigt med bakningen men får köpa hem lite saffran och annat så jag kan ge mig på lussebullar :)
Tänkte även göra amerikanska cupcakes med chocolate frosting över. Ev. jordgubbsglasyr också.

Novalie har varit bättre idag. Inte helt bra men bättre :) Vi fick åka iväg en sväng till BVC med eftersom hon har fått utslag i ansiktet, ryggen och över magen. Bättre att man kikar vad det kan vara men vår BVC sköterska tyckte det såg ut som utslagen de kan få när 3 dagars febern dyker upp. Förhoppningsvis fick hon 3 dagars febern samtidigt som tänderna kom så hon slipper ännu mer feber. Men Kim åkte och hämtade flytande alvedon hos brorsan igår kväll som vi använder, fungerar mycket bättre än supparna!

Nåja, jag längtar tills hon är helt bra igen så man får se hennes ögon skina upp som dom alltid gör :)
Idag har vi kunnat roat henne lite grann, skönt att se henne skratta. Hon äter jätte dåligt så vi får ge henne gröt istället. Ersättningen går bra att ge på nätterna, vet inte om det är för att hon är så trött så hon inte bryr sig om vad hon får. Oavsett vad så är det aldrig kul att se sitt barn ha ont! Det jobbigaste är ju att hon inte kan tala om vad som gör ont. Nu vet vi ju det men ändå..


Svar till Linda: Ja, hon var dålig i magen också. Inte jätte mycket men lite grann. Men det märktes ju allra mest på febern, den var ju värst :/ Hoppas Majken slipper ha så jätte ont. Men smörj på flytande alvedon och ge det istället för suppar så går det nog bra. För supparna tar längre tid att värka än flytande.


Postat av: Linda

Ja jag använder inte suppar, det går så bra med flytnande, Majken var feberfri nu på morgonen, men igår kväll var det inte roligt! Man tycker så synd om de små.. Hoppas det går bra med utslagen också!!

2010-12-01 @ 11:18:26
URL: http://metrobloggen.se/buslinda

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback