Julkort

Igår var tydligen sista dagen för att skicka ut julkort om de skulle vara garanterade att komma fram innan jul. Kim åkte iväg och postade 16st julkort mot kvällningen, hoppas de inte hade hunnit tömt det sista för dagen.
En vecka kvar till julafton, min 22 jul som jag firar och Novalies första :) Häftigt! Nästa år kommer hon att vara 1 år när vi firar, gud så roligt. Då sliter hon upp sina julklappar själv, hoppas jag ;) Det kommer hon nog att göra nu med, haha. Eller ja, tugga upp dom. Tss :) Hoppas på en mysig jul men det tror jag, brukar bli så :)

Det här är den första julen jag känner meningen med att fira. Eller självklart så har jag tyckt så de senaste 3 åren, när Neo kom till världen med :) Men för att känna den där riktiga julkänslan och må bra av julen krävdes det ett tillskott i min alldeles egna familj. :) MEN, det finns såklart ett moln av saknad som hänger över mig varje jäkla jul. Julen för mig var hela familjen och släkten. Mormor, morfar, mamma och moster. Sedan alla barn men det var ju en självklarhet! Nu fattas det människor för att julafton ska bli precis som den var förr. Nu försöker jag se på julen med glädje, även fast det är svårt ibland. När dom som betydde jul för mig försvann så försvann julen också. Det är/var så himla tomt! När jag tänker på julen nu så ser jag bara min älskade moster framför mig, när hon låg mer död än levande i sin lilla säng medans mamma matade henne med hennes favoriträtt - Ris ala malta (stavade säkert fel nu) .. :) Fast hon knappt kunde öppna munnen så slank det ner mer än 1 portion. Min lilla moster :) Ville såklart njuta av det goda en sista gång.

Jag kommer aldrig glömma när vi alla satt vid matbordet och skulle äta julbord. Jag kände mig illamående, hur skulle jag kunna äta när hon låg i rummet bredvid och snart skulle försvinna? Det gick ju inte..
Sedan dess har jag bara sett julen som pest och pina. Man försöker hålla god min såklart men det är inte alltid så lätt. Jag HOPPAS och tror att jag ska kunna skjuta undan dom där tankarna detta år och fokusera på min familj :) Novalie får åtminstone växa upp med en hög släktingar vid sin sida, varje jul. Det är huvudsaken! Julen handlar ju trots allt mest om att samlas allihopa, ha riktigt mysigt och vara glada.
Det är julen för mig! :)



Min fina moster på en jul som hon då mådde bra :)


Mommo :)


Postat av: mikaela

vart har du köpt ditt löshår? :)

2010-12-18 @ 20:37:16

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback